FAQ

Over Marley Spoon:

  • Ben je bij Marley Spoon verplicht tot een abonnement?
    Marley Spoon werkt met een flexibel abonnement. Je kunt je bestelling namelijk altijd aanpassen, of overslaan, óf je abonnement beëindigen, tot 6 dagen voor de bezorging van je volgende box.
  • Hoe vaak kan ik met Marley Spoon koken?
    De box voor 2 personen bestaat uit minimaal vier en maximaal twaalf porties. Je kunt ook gerechten dubbel bestellen, voor als er bijvoorbeeld vrienden komen eten. Met de box voor 3-4 personen kook je twee, drie of vier avonden.
  • Hebben jullie ook ontbijt- en lunchgerechten?
    Op dit moment hebben wij nog geen speciale ontbijt of lunchgerechten. Maar wij spreken uit ervaring als we zeggen dat de restjes van de vorige dag heerlijk zijn als lunch!
  • Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?
    Dat is heel makkelijk. Je kunt ons doordeweeks telefonisch bereiken op het nummer 030-8080452, of per e-mail via contact@marleyspoon.nl. Ook kun je onze Kook Hotline bellen voor vragen over koken met Marley Spoon, van dinsdag t/m zaterdag tussen 17:00 en 20:00 uur op telefoonnummer 030-8080566.
  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kom ik aan een nieuwe?
    Onder het kopje ‘Inloggen’ op onze website vind je de optie ‘ik ben mijn wachtwoord vergeten’. Vul hier je e-mail adres in en wij sturen je een link voor het wijzigen van je wachtwoord.
  • Ik wil graag mijn bestelling aanpassen. Wat moet ik doen?
    Dat is heel eenvoudig! In je online account kun je tot aan 6 dagen voor de bezorgdatum je bestelling aanpassen.

Over recepten en ingrediënten:

  • Waar halen jullie de ingrediënten vandaan?
    We zijn niet alleen gek op koken, maar ook op eerlijk eten. We kopen de ingrediënten waar mogelijk direct in bij verantwoorde, lokale en duurzame producenten. Ook houden we bij de selectie van onze ingrediënten rekening met dierenwelzijn en het milieu. Groenten kopen we zoveel mogelijk seizoensgericht in en waar mogelijk komt het direct van het land bij biologische boeren. Één van onze vaste leveranciers voor uien is bijvoorbeeld Sjaak Twisk. Op zijn biologische boerderij in de Flevopolder wordt een belangrijk deel van de energie op een duurzame manier opgewekt, onder andere door het gebruik van zonnepanelen. Ons vlees komt van Jan’s Vlees, een slagersbedrijf dat al vier generaties terug in de tijd gaat, tot wanneer ze met de koe door de straten liepen en daarna het vlees van deur tot deur verkochten. We gebruiken voor het vlees onder andere de rassen Maas, Rijn en IJsselrund en het wroetvarken. Gevogelte nemen we af van meesterpoelier Pieter van Meel, een waar familiebedrijf. Door jarenlange ervaring kunnen ze de kwaliteit van het vlees zien en voelen, en naar eigen zeggen structuur van het vlees ‘lezen’. Q-vis is onze visleverancier van verschillende MSC gecertificeerde visproducten. Zij gebruiken verantwoorde vistechnieken en het bedrijf is bovendien volledig energiebesparend ingericht. Omdat we graag een springplank zijn voor duurzame ondernemers werken we ook samen met veel kleine, Nederlandse food-startups. Hierdoor krijg je ook producten in handen die je niet zomaar vindt in de supermarkt. Denk bijvoorbeeld aan Lepelboom, die met oude conserveringstechnieken nieuwe smaken tafelzuur ontwikkelt in een Amsterdamse drogerij en inleggerij. Of Happy Goat, geitenkaas van één van de eerste zorgboerderijen van Nederland, waar de geiten dagelijks worden vertroeteld door de medewerkers. Of Let's Salsa, handgemaakte Mexicaanse sauzen gemaakt door de Nederlandse Let, die door haar reizen de geheimen leerde van de Mexicaanse keuken. Zo hebben we er nog veel meer: Bartje Boemboe, Wild van Wild, Oh Na Mi Kimchi... Allemaal producenten die jij leert kennen door met onze box te koken!
  • Houden jullie rekening met speciale diëten en allergieën?
    Onze voedingsdeskundige checkt alle recepten, zo weten we zeker dat we een gezond en gevarieerd menu aanbieden. We zijn transparant over waar onze ingrediënten vandaan komen, maar kunnen niet garanderen dat sommige van onze ingrediënten nooit in aanraking zijn gekomen met bepaalde allergenen.
  • Hoe lang blijven de ingrediënten na bezorging goed?
    Onze ingrediënten komen direct van onze leveranciers. De boxen worden gekoeld getransporteerd, zodat de ingrediënten lekker vers aan jouw deur worden afgeleverd. De ingrediënten blijven tot 4 dagen vers, voor vis garanderen we 2 dagen. Zo weet je zeker dat je altijd kookt met de meest verse producten, en dat proef je!
  • Wanneer en hoe kan ik de recepten voor de volgende week bekijken?
    Elke maandag vind je onze nieuwe recepten voor de komende twee weken op onze website, onder 'Onze recepten'. Je kunt je ook inschrijven voor onze nieuwsbrief, dan ontvang je elke week ons nieuwe menu in je inbox.
  • Welke ingrediënten heb ik thuis nodig?
    We sturen je alles wat je nodig hebt om de recepten thuis te kunnen koken, behalve sommige basisingrediënten zoals olie en zout. Als extra reminder sturen we je altijd nog een overzichtje van wat je nodig hebt in de bevestigingsmail die je ontvangt met informatie over je bestelling.

Over bezorging:

  • Wat is het bezorggebied van Marley Spoon?
    Marley Spoon bezorgt in heel Nederland, behalve op de Waddeneilanden en in Zeeuws-Vlaanderen. Voor speciale verzoeken kan je ons altijd een berichtje sturen via contact@marleyspoon.nl.
  • Op welke dagen en tijden bezorgen jullie?
    We bezorgen je Marley Spoon box op dinsdag of woensdag. Op de site vragen wij je om je postcode in te vullen, zodat we je kunnen laten zien welke bezorgtijden er in jouw streek beschikbaar zijn. Een dag van te voren ontvang je een mail met een indicatie van de tijd waarop je je bestelling kunt verwachten, binnen het door jou gekozen tijdvenster.
  • Hoe blijven de ingrediënten gekoeld gedurende de bezorging?
    Onze boxen worden gekoeld bezorgd door onze transportpartner Leen Menken. Zo krijg je alles lekker vers in huis.
  • Moet ik betalen voor de bezorging?
    Nee, wij bezorgen helemaal gratis!

Abonnement en boxen:

  • Uit welke boxen kan ik kiezen?
    Marley Spoon heeft twee verschillende boxen: de box voor 2 personen en de box voor 3-4 personen. Je kunt bij beide boxen zelf bepalen hoeveel gerechten je wilt koken.
  • Hoe kan ik van box wisselen?
    Dat is heel eenvoudig! Ga hiervoor naar je online account. Onder de tab 'Mijn Instellingen' kun je kiezen welke box je wilt ontvangen en kun je jouw bezorgvoorkeuren aanpassen.
  • Wat houdt een flexibel abonnement precies in?
    Een flexibel abonnement betekent dat jij kiest wanneer je een Marley Spoon box wilt ontvangen, je betaalt alleen voor wat je krijgt. Je kunt tot 8 weken vooruit plannen in je online account, en je bestelling tot 6 dagen voor de bezorgdatum van jouw volgende box aanpassen.
  • Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
    Dit doe je eenvoudig in je online account onder de tab "Mijn instellingen", al zullen we je missen.

Herroepingsrecht

  • Kan ik me bedenken?
    Ja, je hebt een bedenktijd van 14 dagen, die ingaat op het moment dat de box wordt geleverd. Je betaalt in dat geval wel voor de boxen die tijdens deze veertien dagen al geleverd zijn. Lees meer hierover in onze Algemene Voorwaarden en download het formulier.

Fruitbox

  • Wat is de fruitbox?
    De fruitbox zit boordevol seizoensfruit en wordt samen met je maaltijdbox aan huis geleverd. In elke box zitten zo’n 5-6 verschillende soorten fruit, samen goed voor 3,5 kg fruitig lekkers!
  • Hoe werkt het?
    De fruitbox is beschikbaar voor iedereen die een Marley Spoon maaltijdbox bestelt. Vanaf nu kun je dus je vitamine kick en avondeten in één levering thuisbezorgd krijgen! In je account kun je zelf bepalen voor welke weken je fruit ontvangt, door eenvoudig de leveringen in-of uit te schakelen. Nieuwsgierig geworden? Bel ons met al je vragen 030-8080452 of e-mail ons via contact@marleyspoon.nl
  • Welke soorten fruit ontvang ik?
    Je ontvangt een box met 3,5 kg vers en lokaal geproduceerd seizoensfruit. We zorgen voor een speciale fruitsoort in iedere box, dit kan iets lekker exotisch zijn, zoals een mango of ananas of een fruitsoort die typisch is voor de tijd van het jaar. Het fruit blijft zo’n 4-5 dagen vers, genoeg tijd dus om ermee te bakken, blenden of om het als gezond tussendoortje te eten.
  • Hoeveel kost het?
    Je ontvangt de fruitbox voor : 12,90 € per week. We besparen je een extra rit naar de supermarkt en de bezorging is gratis.
  • Wanneer kan ik mijn fruitbox verwachten?
    Je fruitbox wordt altijd samen met je Marley Spoon maaltijdbox geleverd, dubbel geluk dus! Je kunt de fruitbox toevoegen of verwijderen van je bestelling tot 6 dagen voor levering, net zoals je dat gewend bent van je maaltijdbox.